【教員採用】英文学科:英米文学分野
2023年02月06日
【教員採用】英文学科:英米文学分野
【機関名】東北学院大学
【部署名】文学部英文学科
【機関種別】私立大学
【仕事の内容】
1.担当予定科目
・専門教育のアメリカ文学(詩、小説、演劇)関連科目、演習、および、英語運用能力を伸ばすための基礎科目(講読、ライティング等)など
・有資格者には大学院担当の可能性あり
2.校務
【研究分野】アメリカ文学
【職種】教授・准教授・講師相当
【勤務形態】常勤(任期なし)
【勤務地】東北 宮城県仙台市
【勤務地住所等】〒980-8511 宮城県仙台市青葉区1-3-1 および宮城県仙台市若林区清水小路3番地1
【募集人員】1名 教授、准教授または講師
【応募資格】
(1)本学の建学の精神であるキリスト教教育に理解のある方
(2)博士(Ph.D.)の学位を有するか、それと同等と認められる方
(3)大学業務を日本語で行う能力のある方
(4)学部の教育・研究に対して熱意と意欲があり、各種委員会活動などを含む大学運営や地域貢献などに理解があること
【待遇】本学就業規則及び給与規定による
【募集期限】2023年4月21日(金)
【着任時期】2024年4月1日
【応募書類】
以下の書類は、日本語で記載してください。
(1)履歴書(本学所定の様式 個人調書)
(2)研究業績リスト(本学所定の様式 教育・研究業績書)
(3)研究・教育歴の説明資料(PDFファイル、800字程度にまとめたもの)
(4)主要な審査付き研究論文等(スキャンしてPDFファイルにしたもの、3編)とその概要(PDFファイル、1論文等につき日本語で800字程度の概要)
(5)着任後の教育研究計画書(PDFファイル、2000字以内)1通
(6)博士学位取得証明書または博士学位記のコピー(PDFファイル) 1通
〔応募方法〕
すべての書類を圧縮して1つのZipファイルにし、JREC-IN Portal Web応募を利用して提出してください。
応募者の個人情報は、選考の手続きのみに使用します。第三者への提供はしません。
【選考内容】
1.書類審査
2.面接
【連絡先】
学校法人東北学院文学部英文学科 福士 航
e-mail: fukushwa@mail.tohoku-gakuin.ac.jp
※問い合わせは、電子メールにてお願いします。(電話は不可)
Title: Recruitment of Professor, Associate Professor, or Lecturer (English Literature Field)
Institution: Tohoku Gakuin University
URL of institution department
https://www.tohoku-gakuin.ac.jp/en/faculties/letters/eng/
Department: Department of English
Institution type: private university
[Content of Job Information]
[Explanation of institution (recruitment background institution details, explanation of project, etc.)]
The Department of English, Faculty of Letters, Tohoku Gakuin University invites applications for a full-time permanent position in the English Literature Section (English and American literature), tenable from April 1, 2024.
[Job details (duties, subjects responsible for, etc.)]
[Courses to be taught]
Undergraduate level:
Several courses of American Novel, American Poetry, American Drama. Also seminar courses and intermediate-level courses in English language.
Post-graduate level (if eligible):
Courses in English and American Literature
[Duties]
Participating in administrative work as a full-time member of the Department.
[Location]
Tsuchitoi Campus (1-3-1 Tsuchitoi, Aoba-ku, Sendai, Miyagi, Japan)
Itsutsubashi Campus (3-1 Shimizukoji, Wakabayashi-ku, Sendai, Miyagi, Japan)
[Number of positions]
One
[Starting date]
April 1st, 2023
[Research field]
1. Humanities
2. Literature
[Job type]
Professor, Associate Professor, or Lecturer
*Position will be decided upon screening.
[Employment status]
Full-time, Tenured
[Work Location]
Tohoku – Sendai, Miyagi
[Qualifications]
Candidates must meet ALL of the following criteria:
(1)Have an understanding of the Christian education and school philosophy of Tohoku Gakuin University
(2)Have a Ph.D. or equivalent qualifications in the field of specialization
(3)Have sufficient Japanese ability to fulfill administrative responsibilities
(4)Have an enthusiasm for teaching and researching within the Faculty of Letters, and a willingness to undertake administrative responsibilities including serving on various committees and contributing to the local community.
[Compensation]
Salary and other benefits will be commensurate with the qualifications of the candidate, according to the regulations of Tohoku Gakuin University.
The following benefit package is offered;
1) Membership to Private School Mutual Aid (including health insurance and annual pension)
2) Membership to employment insurance and workers' compensation insurance for job-related accidents
[Application Period]
2023 / 2 / 6 ~ 2023 / 4 / 21
[Application Documents]
All the application documents must be written in Japanese.
(1)CV (Use form provided as an attachment)
(2)List of research achievements (Use form provided as an attachment)
(3)An overview of research and educational background (around 800 characters) (PDF)
(4)Originals, offprints, or copies of three major publications. Provide abstracts in Japanese (around 800 characters) for each publication. (PDF)
(5)An overview of the educational and research goals you plan to achieve while at our institution (no more than 2000 characters written in Japanese) (PDF)
(6)A copy of highest diploma (PDF)
[Document Submission]
Put all the documents in one ZIP file, and submit it via JREC-IN Portal.
Personal information in the application documents will only be used for the purpose of hiring procedures, and will not be disclosed to any third party.
[Selection process]
〔1〕 Document screening
〔2〕 Interview (The details will be provided to selected candidates.)
[Contact details]
1-3-1 Tsuchitoi, Aoba-ku, Sendai, Miyagi 980-8511, JAPAN
Prof. Wataru Fukushi, the Department of English
e-mail: fukushwa@mail.tohoku-gakuin.ac.jp